fredag 28. januar 2011

Gjenbruk

I dag sydde jeg en bukse til minsten. Oppskriften fant jeg i boka "børnetøj du selv kan sy" av Elsebeth Gynther. Jeg har brukt oppskriften før og syns at det var ganske god passform på denne buksa, så jeg ville gjerne bruke den en gang til. Stoffet jeg valgte var dongri. Faktisk var det en gammel bukse som min kjære ikke lenger brukte. Syns buksa var for god til å kastes, så den har ligget i kassen med alle stoffrestene mine, og ventet på å bli brukt til noe lurt. Det som var så bra, er at buksa var såpass godt brukt, at dongrien er blitt myk, og ikke stiv sånn som dongri pleier å være. Passer veldig godt til en ett år gammel gutt med andre ord! Og på merkelappen står det selvsagt "made by my mummy"! ;-D

4 kommentarer:

Meg & Livet sa...

waow du må seriøst tenke på å ta i mot brukte klær, sy om og selge! Følg sirkus-damen i byen sitt eksempel. Hadde passet deg midt i blinken! ;) Kan være din første kunde jeg :D

anne-linn sa...

Så lurt!! Kjekt når gamle ting kan bli til nye etter en runde på symaskinen! Buksa ble kjempefin! Du er så flink :)
Fin layout forresten :)

Rita sa...

Takker og bukker;-)

Rebecca: sirkusdamen??? Aldri hørt om henne, eg:-S

Meg & Livet sa...

Hun driver gjenbruksbutikk. Søk på sirkus på facebook eller prøv å følg denne linken hvis den virker: http://www.facebook.com/pages/sirkus/92330971976?v=wall

Såg nettopp at hun har lagt ned og skal starte på nett. Men tror nok vi kommer til å se mer fra henne. En ildsjel ;) Hun syr om brukte klær til noe nytt. Helt genialt!