fredag 31. august 2012

Skuvseng på gutterommet

Skuvseng kjøpte jeg på loppis for flere år siden, og i sommer ble den dratt fram og malt, og klargjort til gutterommet. Her ser du litt av hvordan den såg ut før.

Hvitmalt med traktor på. Må jo ha traktor!:-)




















Vimpler sydd av dongribukserester, bomullsstoffrest og lyseblått skråbånd. DIY;-) Kipp ut trekanter i stoff, legg dobbelt og sikk sakk over med symaskin. Legg de inn i folden på skråbåndet, med like lang mellomrom, og sy over med rette sting på maskinen. Fort gjort!















Finaste marius sengtøy fra princess! På nattbordet ligger et nydelig strikkateppe som svigermor har strikket og tovet. Det nederste teppet er et lappeteppe som Lukas fikk i gave når han ble født, laget av en tidligere kollega. Kirsten som nå jobber på Singer, lager de nydeligste lappetepper. Tips til barselgave;-)

Etterhvert skal det komme opp en vegg med traktor og gravemaskin på, på gutterommet. Følg med;-)

4 kommentarer:

n i n a s hjem sa...

Fin, ja!
....har samme sengesett <3

hverdagsglimt sa...

Har sansen for dei sengene der! Heldige pjokken :)

modernestil sa...

DU har kje malt traktoren på sengå vel??? om så, så kan du gjerna få komma til meg å mala ein óg, hehe. Siden eg skal ha samme tapet:) Og du trur vel kje at eg tilfeldigvis har samme sengetrekk til min prins. Sjukt like smak eg og du.
PS. har lagt deg til i blogge rullen min, og der er det kun dei gjevaste bloggane som havne<3
Natta

Rita sa...

Nååååwww søte du A.H ;) Malt og malt... Eg lagde meg ein sjablong og malte inni hehe. Easy peasy! Me har. Nok like smak ja :) har sååå lyst på den tapeten eg og, men e jammen ikkje sikker på det passe på den skråveggen... Ska nok finna ei løysing;)