fredag 15. juli 2011

Ferietid!

Ja endelig var det ferie for meg også. Som lærer starter jo egentlig ferien til st.hans, men siden jeg bare er ringevikar i skolen, så er jeg ulønnet i ferien, og jeg takket ja til tilbud om sommerjobb. Og det har jeg ikke angret et sekund på! Rett før ferien tok til ringte det en koslig dame fra voksenopplæringen, og lurte på om jeg kunne ha norskkurs i 4 uker. Hun hadde fått navn og rykte fra en skole, så da ble jeg jo litt smigret, og takket ja til jobben. Det har vært mer jobb enn jeg hadde trodd på forhånd. Men jeg har hatt en utrolig kjekk gjeng på kurs/sommerskole. Fantastiske folk som ville lære, og kjekke damer på intro som tok godt vare på meg og de tre andre som hadde kurs. Så ble jeg noen erfaringer rikere her i livet;-) Og siste arbeidsdagen fikk jeg en flaske vin som takk for innsatsen! Snakker meg om ,.er ikke ofte man blir satt pris på, på arbeidsplassen,når man ikke er fast ansatt.

Det har jo vært stor bloggtørke her i det siste, mangel på tid er vel en unnskyldning... Jeg begynte å jobbe igjen i april, og med to aktive små hjemme så er det ikke mye tid til overs. Mammaen er jo like trøtt som  småingene når barnetv er slutt;-D

En annen unnskyldning er jeg har hatt mye å tenke på i det siste.
Jeg har jo ikke fått fast jobb, men jeg søkte om vikariat til høsten, og når jeg fikk vite at jeg ikke fikk jobb, såg alt litt mørkt ut. Hvordan skal man kunne ha to unger fullt i barnehage når man ikke har jobb? hus og hjem har man jo også, og utgifter. Samtidig såg jeg at andre fikk jobb som har blitt utdannet etter meg. Og jeg har hørt at andre har opplevd det samme, men det føles jo så urettferdig. Kan jo ikke si at selvtilliten stigers til værs da altså.... så våren har rett og slett vært utrolig slitsom . Alle sier at det dukker nok opp en jobb. Ja jeg vet det, men slitsomt allikevl å ikke vite noe. Men nå har jeg tenkt noen måneder og bestemt meg for at dette skal jeg klare. Orker ikke deppe for dette lenger, det ordner seg for snille jenter, er det ikke sånn?;-) Heldigvis har jeg fått innvilget dagpenger fra nav, så da overlever jeg noen måneder om jeg må gå arbeidsledig.

Ellers har jo sommeren latt vente på seg. Vi var et par dager på sørlandet, men det regnet der også. Heldigvis var det stort sett opphold den dagen vi var i dyreparken. Så vi koste oss både store og små. Lukas elsker jo sauer, og når vi kunne gå inn i sauebingen til tamme sauer, var lykken fullkommen for minsten. Han gikk rundt og koste og klemte på alle sauer og geiter. Labbet rundt i bingen med støvler og body. Minibonde:-)

Ingen kommentarer: