fredag 22. juli 2011

Nytt kamera i hus

Ja nå har jeg gått til inkjøp av et nytt kompaktkamera. Det vi hadde var 6 år gammelt, og det er helt greit men det går jo ikke an å ta bilder av barn med et så treigt kamera. Motivet er jo borte før bildet er tatt:-P  Så jeg har egentlig bare brukt speilreflekskamera de siste årene. Jeg er superglad i speilrefleksen min, men av og til hadde det vært så mye greiere å ha et lite kamera i veska...derfor vokste det fram et ønske om kompaktkamera. Men når man har brukt speilrefleks noen år, og bare det, så har man visse kriterier til nytt kompaktkamera, selv om det aldri vil bli det samme som speilrefleks. Jeg er ikke vanskelig men jeg må ha et kamera som tar bilder KJAPT og bildene må være bra. Så det kamera jeg endte opp med er dette:
Casio EXILIM EX-ZR100
Foreløpig er jeg veldig fornøyd med mitt nye casio kamera (jeg som er canon-frelst;-D), og forhåpentligvis blir det tatt litt mer bilder nå når kamera er lettere å dra med seg;-)  Her ligger en anmeldelse på kamera

1 kommentar:

anne-linn sa...

Tror eg må få et lite speilreflekskurs hos deg...eg kan ikkje med mitt...