fredag 5. august 2011

Vannkopper til salgs

aloe vera og hvitvask lindrer kløen litt

Hvor skal man begynne... jo Nathalie kom fra barnehagen på mandag, med litt utslett på magen og ryggen. Vi snakker max 5-6 prikker. Jeg tenkte vannkopper, og " hurra for at hun får det så lett!" Vel.... det tok ikke lang tid før vannkoppene hadde formert seg over hele kroppen, inni ørene, i hodebunn, ansiktet, hele kroppen og inni alle mulig veier. Helt forferdelig for en femåring, og søvnløse netter med bare grining har det vært. I tillegg er lille super grinete og skal bare bæres. Ikke vet jeg om det er sjalusi eller om han har noe på gang han også.
Mor er maed andre ord sliten og trøtt. Far? Jo han jobber overtid han! Hurra for det.Vi trenger jo  pengene da...
kaos. sånn er det i hele huset i alle rom i dag.

Fredager pleier å være kosedagen her i huset. Da har vi pizza, brus og diskotek på kjøkkenet mens pizzaen steiker og vi venter på at far skal komme hjem. Ikke i dag nei... unger som griner og sutrer. Ingenting er gøy. Det regner ute, huset flyter over av alle leker de finner, mor er supertrøtt etter flere netter uten søvn. Tenker  at det skal bli superdeilig med en spasertur når gubben kommer hjem, han tar ungene hjemme og jeg tar hunden med ut.. Allikevel, i dag lager vi pizzaboller, for det elsker jo hun med prikkene. Vi venter på at far skal komme hjem. Klokka er halv fire, blir fire, ti over... vi spiser for han er tydeligvis litt sein. Sykler jo stakkar. Det heter vel at jeg spiser, for det to småingene vil ikke ha. Klokka blir halv fem, og da ringer gubbemannen. Fra jobbtelefonen ser jeg. Kjenner jeg blir så irritert at jeg gidder ikke ta telefonen. Hadde gledet meg til en spasertur med hunden i regnværet, så kunne han ta seg av ungene. Sånn blir det tydeligvis ikke. Klokka er nå snart leggetid og ingen gubbemann er kommet.
pizzabollene havner i frysen...

Jeg kjenner at det skal bli delig å ta kveld i dag og forhåpentligvis, kanskje en natt med søvn. Først må jeg bare dusje unger, få litt mat i de, ta nytt sengetøy på sengen, rydde hus, ta ut av oppvaskemaskinen, henge opp klær, sykle en tur med hunden når gubben kommer hjem. Og aller helst skulle jeg jo fått skrapt og pusset på terrassedøren som skal males også, det skulle jo gjøres i formiddag mellom grinete unger, matlaging og alt det andre... joda. Kan noen gi døgnet litt flere timer, please?

3 kommentarer:

tante Gyda ;) sa...

Uffda!
Ikke noe greier med slike dager, men du er sørenmeg flink som likevel baker og får gjort ting. Håper prinsessa blir frisk fort!
God bedring :)

anne-linn sa...

Godt skrevet, Rita! Ikke akkurat ønskedager, nei! Mine dager har ikke nok timer de heller, men du skal få noen timer av meg likevel. Hører du trenger de littt mer!! God bedring, og håper du får deg flere lufteturer i løpet av helga. Akkurat nå høres det ut som jobben bør legges litt til side, iallefall i helga! Trumf det gjennom.

Rita sa...

hehe, takk for gode ord! MIster kom im kvart på elleve i går kveld. Då va eg dautrøtt... og så spørr han: "du ska vel ikkje legga deg nå?" HAHA! Dagens gullkorn!!;-D