tirsdag 24. mai 2011

Et flott tiltak!

Jeg har kommet over flere grupper som strikker små babytepper til premature babyer, til forskjellige sykehus i landet. Utrolig flott tiltak syns jeg! Å det som er enda flottere er at det nå er en egen gruppe som strikker til sykehuset i Haugesund. Facebokkgruppen ligger her. Jeg har tenkt på å sette i gang en stund, men har ikke helt "vært meg selv" i det siste, og har derfor ikke kommet i gang. Men nå har jeg sparket meg selv bak og har nå lagt opp 120 masker på pinne 3,5 med noe babyull som jeg har liggende. Skal bare strikke rillestrikk, så det er jo perfekt å jobbe med mens jeg ser på tv ;-)


Her er et bilde hentet fra bloggen til hun som har startet det:
http://fregne.wordpress.com/2011/05/22/prematur-sett/

Og som dere ser kan man strikke sokker og lue også, men tepper er visst supert det også. Helst ikke alpakkaull leste jeg et sted, da det kan bli litt hårete for de små lungene....  Så sett i gang og støtt en god sak:-) 


Ha en fortsatt superfin tirsdagskveld:-)

Ingen kommentarer: