torsdag 2. juni 2011

Festivaltid

Sommer er jo festivaltid, og i disse dager er det Kopervikfestival her på øya. Den startet i går, 1.juni og er ferdig på lørdag. I år har de europeisk marked, der det er boder fra forskjellige land, som selger spesialiteter. Kjempegøy å se hva de solgte, få masse smaksprøver, og å handle selvsagt! :-D Dagens fangst ble tre forskjellige peperonipølser ( gleder meg til å smake på de), deilig parmesanost, mangocurd fra England (den var god!! Gleder meg til å ha ost å kjeks med den på toppen:-P), karamellvaffler fra Holland (min mann elsker karamell så de var til han), og en pose tørka frukt og nøtter i all slags varianter ( Så fantastisk mye bedre enn de man kjøper på butikken).




Ble god og mett av å være der også. Kjøpte nydelig paella som jeg spiste der, og mange smaksprøver ble det, godt å kose seg seg litt;-)  Jeg hadde planer om å gå dit uansett vær, tenkte at jeg skulle kle meg selv og ungene i regntøy, og nyte at det ikke var kø hvertfall. Og regnet har det gjort i hele dag, bortsett fra de timene vi var der! Flaks! Så fikk vi lekt i parken i Kopervik og på lekeplassen der også. Ungene var storfornøyd, kom hjem til barnetv, dusjet og sovnet med en gang. En GOD  dag med andre ord!

Glemte desverre kamera hjemme så fikk ikke tatt bilder der....

2 kommentarer:

anne-linn sa...

Alt du får med deg! Høres ut som en vellykket tur til et vellykket marked! Flotte bilder!!

Rita sa...

ja, kan ikkje sitte hima heile dagen. Det regne jo bare, og ungene blir så rastlause. Godt å lufte seg ;-)