lørdag 11. februar 2012

Deilig thaisuppe

Denne må bare prøves! Forholdsvis rask og lage, å kjempegod!

Bilde fra mega, oppskriften kommer også fra en reklame fra mega.

1 pk svinekjøttdeig el kyllingkjøttdeig
1 gul løk, hakket
2 hvitløksfedd
olje til steiking
1-2 ss red curry paste
1 boks mager kokosmelk
8 dl vann
2 paprika
1 pk sukkerterter
4 vårløk
2 ss soyasaus
2 ss limesaft
salt og pepper
Koriander til pynt ved servering

Brun kjøttdeig, løk og hvitløk i olje. Tilsett curry paste, kokosmelk og vann. Kok opp. Skjær grønnsakene i biter og ha dem i suppen. Kok i 4 min. Smak til med soyasaus, limesaft, salt og pepper. Dryss over koriander og server. Server med et godt brød. Nammmmm!!!

2 kommentarer:

Veronica sa...

mmmmmm! Den så deilig ut!

modernestil sa...

Snadder, den skal eg jammen meg prøva. Håpe eg får litt assosiasjoner til da eg var i Thailand på bryllupsreise:)
1000 takk for kommentar inne sjå meg, Rita.
Visste ikkje at "søsterå til Gunn Evy" blogga, uansett knall bra blogg og eg legger meg til som følger av deg!
Ha ein herlige valentines day.