torsdag 10. mai 2012

Barnerom...

Nå er det sånn her i huset, at vi egentlig har ett rom for lite, ifh til antall barn... så derfor må de to minste dele rom. Det er egentlig ikke noe problem plassmessig, for rommene er store. Men når jente og gutt skal dele rom, byr det på interiør utfordringer. Og det er jo gøy! :-) Jeg har funnet en plan jeg er veldig fornøyd med. Jeg har malt rommet hvitt, og i midten av rommet skal det komme en romdeler, sånn at Lukas og Linnea får hver sin del av rommet. Denne romdeleren skal få en jenteside og en gutteside.

På Linnea sin del har jeg tenkt å tapetsere med en tapet fra eijffinger, en av disse tror jeg:




Holder en knapp på den nederste foreløpig, hva syns du? Den midterste har jeg sett på Ninas blogg, og den er virkelig lekker. Men den var bestillingsvare hos neuman i Haugesund...

På Lukas sin del blir det et guttemotiv. Hadde tenkt å kjøpe snedesign sin tapet, men den var så dyr, så mulig jeg går for noe lignende motiv og maler selv:



Ellers har jeg begynt å fikse skuvseng til Lukas. En jeg kjøpte på loppis for noen år siden. Har nå mott beshandlet den, sparklet og grunnet. Men ser etter første strøk at det er flere motthull som må sparkles... Men tror den blir fin altså;-)

3 kommentarer:

n i n a s hjem sa...

Knallstilig!!!
Tror jeg ville gått for nr.1 (jenterom) til den guttetapeten :)
Vi har nr.2 (eeeelsker den), men den blir litt "grovere" i stilien i forhold til guttetapeten (troooor jeg)

Klem Klem <3

Anne-Linn sa...

Holde en knapp på den nederste jeg og! Lur ide!

Venke Synnøve sa...

Likte både den første og siste jente-tapeten..men helle kanskje mest mot den første...like godt sommarfuglar eg då :) Gutetapeten var stilig ja:) Lykke til med barnerommet:)